tisdag 17 juli 2012

Tisdagen

Det gick mycket bättre att lämna honom i natt när jag gav mig av till jobbet. Han verkar vara trygg när han får vara med farbror Rambo. Jag fick även sova lite längre på förmiddagen, men han väckte mig bara för att själv gå och lägga sig en stund till. :-) Busvalp!

Fortsätter att ha honom lös när tillfälle ges. Idag provade jag att ha båda lösa. Tera tyckte att det var jättekul att jaga Rambo, men så fort Rambo vände sig om var det jätteläskig. Han är ju sååååå stooooor.

Igår provade vi kloklippning. Inga problem. Ligger still i ungefär en tass sen är det bara bus i lillkillen.

Provade sitt... inga problem.

En liten rolig episod från igår. Vår Rambo är en riktigt självcentrerad egoist som är otroligt svartsjuk om man ska beskriva det med människotermer. I vilket fall leker vi mig "knut" och "lill-knut" med båda hundarna. "Knut" är inbiten av Rambo och har alltid varit hans. Efter en stunds lek tar Tera "knut" och tänker sig nog att behålla den. Rambo ser ut att fundera, springer iväg och hämtar "lill-knut" och lägger ner framför Tera. Sen tar han försiktigt "knut" ur Teras mun. Historien kunde ha slutat där om inte Tera tyckte att man kan nog ta "knut" ur farbrors mun. Tyckte inte Rambo, han röt i ordentligt. Någon måtta får det vara. Det är tur att vi visst har en hund som är stor i orden men inte använder munnen till att bitas.

"lill-knut" = den vita och "knut" = den flerfärgade
Tera har lyckats sno båda
Hade tänkt ta lite utebilder idag, men det bara regnar... *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar