lördag 28 juli 2012

Tera gillar möss


Tera mitt bland odlingsbäddarna där vi tillbringar en stund varje dag.

I morse så slängde sig Tera plötsligt ner och började "klia ryggen". Gulligt var min första tanke. Precis som Rambo brukar göra. Men Rambo gör det i gräset när han njuter i solen. Hummm... misstanken blev ännu större när Tera ställer sig upp och sen frenetiskt gnuggar skuldrorna mot marken. Jag kollar och tycker saken inte alls är gullig längre. Min lilla marodör håller helt enkelt på att gnida in en död mus i pälsen. Uäk! Fördömda katter som bara släpper maten när den inte sprattlar längre.  

3 kommentarer:

  1. Har man inte tillgång till vatten kanske det går lika bra med musmatta...XD

    SvaraRadera
  2. Tycker inte jag... jag är nog liiiiite kinkig.

    SvaraRadera
  3. Då kanske det känns bättre att peppra den med muskot.

    SvaraRadera