lördag 21 juli 2012

Tera som i att terrorisera?



När jag vaknade på förmiddagen i går så möttes jag av en glad Tera som glatt visade att han kan leka kartong-strimlare. Bara att städa det första jag gjorde. Självklart var det lite jord i botten av lådan som spridits ut fint.



Men jag skulle inte suckat över den lilla mängd torr jord som jag fick städa upp. När jag sovit klart idag möttes jag av jord på biabädden, fällen och en del av vardagsrums golvet. Misstänker att Tera stått i fönstret och tittat ut och råkat ha ner en kruka. Väl på golvet var det en kul leksak. Men varför i hela världen var han tvungen att sitta/ligga på tomatplantan? Den var helt platt. Och den som just börjat blomma. Så min förmiddag började med att städa upp blöt jord (självklart var plantan nyvattnad) och lecakulor.

Nu ska jag röja en större plats åt vovven att titta ut så vi slipper jordiga missöden.

4 kommentarer:

  1. Sådan matte sådan hund...jordnära så det förslår ;)

    SvaraRadera
  2. Japp! Nya namnet på hunden blir... Terra (jord på latin)

    SvaraRadera
  3. Är du helt säker på att det är en hund och inte en jordfräs?

    SvaraRadera
  4. Det är en hund med multifunktion. Jordfräs ingår.

    SvaraRadera