tisdag 17 juli 2012

Första natten



Det blir aldrig som man tänkt sig. Tänkte att Tera skulle få sova i köket själv eftersom har var så otroligt blyg för Rambo. Bäddar, ger honom ett ben och han lägger sig nöjt. Går ut och stänger dörren. Tera skriker och slänger sig mot dörren. Okej dags för plan B. Har jag en plan B? Nä... får hitta på något. Resultatet blir Tera i hallen och Rambo i vardagsrummet med ett kompostgaller mellan. Funkade bättre även om Tera var lite orolig när en efter en försvann och husse satt en stund hos honom tills han somnade.

Tera snott Rambos ben
2.30 ringer klockan och den första som vaknar är Tera som slänger sig mot sovrumsdörren, skriker och krafsar. Jag ignorerar och han är smart nog att gå till den andra dörren som leder in i sovrummet. Eftersom det bara kommer ett litet försynt pip öppnar jag och in rusar superglad valp som är både högt och lågt när jag försöker få på kläderna. Vi släpper ut Rambo från vardagsrummet medan jag fixar frukost till mig. Tera har kommit över sin blygsel och boxas och pussas hejvillt på Rambo som tar det med ro ett tag tills han får nog och ryter i. Lite spakare Tera lägger sig ner och medan jag äter frukost har jag två hundar vid fötterna som ligger lugnt och sansat och vilar.

Kattsängen något för liten

Försvinner till jobbet vid 3 och då har han vankat lite och gnällt en smula, men vid 6 när jag kommer hem sover han djup och en yrvaken Tera får på sig selen och får gå en morgon prommis innan det är dags för deras frukost. Sen blir det lek och bus för jag hoppas att trött valp låter mig sova några timmar, men funkar det???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar