tisdag 17 juli 2012

Murarna rivs

Jag går och lägger mig och försöker sova. När husse går vankar Tera av och an och gnäller. Tänker vänta ut honom. Tycker att det tar evigheter, men det gör det nog inte. Bara min trötta hjärna som längtar efter sömn. Sen hör jag ett brak och slammer. Och där åkte kompostgallret i golvet. Så Tera och Rambo får sova tillsammans. 1½ timmes sömn sen väcks jag av en super busig Terra Berra som krafsar på sovrumsdörren och talar om att nu är det väll ändå dags att vakna... *stön*

Bara att gå upp och fortsätta dagen.

Två trötta hundar
Eftersom Tera drar i koppel släppte jag honom lös på skogspromenaden och tränade lite att han skulle hålla koll på oss. Funkade bra och han är duktig på att komma på inkallning. Fast när Rambo makerade att det fanns vilt så kopplade jag upp för säkerhetsskull. Minns första gången Maxim (min förra kelpie) såg kanadagäss. Han stack iväg för att hämta hem dem och struntade i att de lyfte. Fortsatte bara att springa tills de försvann ur sikte.

Man kan sova så här också













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar