måndag 31 december 2012

... och snart nytt år!

Att det nya året infaller betyder ju olika för alla. Här hemma betyder det att vi har en lugn dag som kommer sluta en bit efter midnatt. Hur länge vi är vakna beror på smällandet.  Nackdelen med att bo i ett samhälle är att man inte har kontroll över oljudet. Nu har jag aldrig lyckats med att få en fyrverkerirädd hund. Alla har tagit det mer mer eller mindre ro. Rambo tycker att oljudet är onödigt. Inte rädd... kanske man kan säga lätt berörd. Men är inte ängslig när vi är inne utan blir mer förbannad över oljudet. Ute är han helst inte, men om jag skulle tvinga honom kan han hantera det.
Tera då? Ja om han inte var duktig på att komma när jag ropar så skulle jag tro att han var döv. Det smällde lite ute under gårdagens promenad och han brydde sig inte alls. Satte på fyrverkeri på youtube som fick rulla ett tag idag med hög volym och helskärms bild och vad händer?




Jo Tera lägger sig under datorbordet och sover en stund.
(överst i bild mina fårskinnstofflor som han låter bli efter all träning)


Julresan gick bra, men vi fick hem en mycket trött Tera som sov länge. Flera dagar med ny miljö, barn, vuxna och hundar. Och här är självklart några nya bilder. :-)


Överkörd hund?

Härligt vinterlandskap i strålande sol

Glad hund uppe på benen igen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar