måndag 10 december 2012

Bullbak och hundbus

 Dagen har bestått av en hel del bus som vanligt. Än inget överdrivet intresse av damen även om hon luktar gott. Mycket brottning och när orken tryter så går det bra att ligga och munhuggas också. Dock märks det att det mognat en del. Något lugnare och de lyssnar när man ber dem sluta.

Så är leken igång

Står och pratar lite med varandra

Super bäst på att visa alla tänder är Hetzer
Tera inte långt efter

H törstig efter buset och T undersöker buren

Eftersom dagen bestod av bullbak så lekte de mycket i köket runt benen på mig.
Här är ficklampsmonstret aktiverat igen.

Hetzer tyckte att bullarna luktade ljuvligt och satt som klistrad vid ugnen när första plåten skulle ut, men eftersom jag var så snål att jag inte bjöd återgick hon till att busa med Tera.

Vila efter bus. Tröttast är Rambo som övervakar allt.
Tycker att Hetzer och Rambo går bättre och bättre ihop. Rambo är inte lika hysteriskt "polis" utan har en liten mer avslappnad hållning. Än har jag inte behövt "skydda" honom från galna små hundar som far omkring både högt och lågt utan han reglerar själv med att byta rum om de blir för stojiga och när de små vilar vill han gärna ligga i närheten. 

Alla bilder blir inte lyckade. Men Tera har ganska fin svans. :-)

"Får jag smaka?"
Jag äter clementin och ja, alla hundarna gillar det. Hetzer är dock den ända som tigger.

Hetzer brukar kunna vara lite kinkig med maten, men den här gången äter hon. I mängd och parti. Hon är inte heller intresserad av mina hundars mat den här gången. Kan bero på att vi har doggy småbitar och Hetzer äter doggy storbitar. :-)   

1 kommentar: