måndag 24 december 2012

GOD JUL!

... önskar Tera med familj!

Hetzer åkte hem och jag som trodde att hon var på gång att sluta löpa fick tji. Hon fortsatte att bra tag till, säkert bara för att ställa till problem för sin matte och göra Heinz nipprig. Här hemma var ju intresset svalt från killarnas sida om man jämför med en dobbispojke i sina bästa år.

Tera tog det lugnt ett par dagar och vilade upp sig och sen började han hitta på rackartyg. Han tyckte att livet blev allt för tråkigt och innehållslöst när matte var upptagen med julförberedelser och bästa kompisen åkt hem. Inga större skador att rapportera om men jag förstod snabbt att jag var tvungen att lägga in lite hundträning i ett mycket fullspäckat schema.

Så kom då julen som den alltid gör oavsett om man hinner bli färdig eller inte. Hundarnas frukost bestod bl.a. av råa märgben. Mmmmmmm!!!!!!!!!
Tera tyckte att vi beter oss märkligt. Tränger ihop oss i vardagsrummet och sliter i papper... något man faktiskt INTE får göra! Äter något som luktar gott gott som han inte får smaka. Om nu människor äter stora mängder choklad så kan det ju inte vara så farligt. Han dissade helt clementinen jag bjöd på, den luktade inte alls lika gott som chokladen.

Tera satt i mitt knä i 10 minuter och kollade på "Kalle" sen gled han ner under bordet och somnade ett tag.

Efter allt ätande, TV tittande och paketöppnande slocknar jag i soffan. Är svagt medveten om att en liten varm hårig kropp ålar sig upp och lade sig tvärs över benen dock var han borta när jag vaknade. Kan bara nämna att våra hundar inte får vara i soffan.

Nästa utmaning blir svärföräldrarna. Mängder med vuxna, barn och en tik han aldrig mött. Och det värsta av allt... förbjudna rum. En stor utmaning för Terra Berra bus.

GOD JUL! och en god fortsättning! från oss alla till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar