onsdag 12 december 2012

Gårdagen och dagen hittills

Det första Tera gjorde i går morse var att stoppa nosen i Hetzers rumpa och smacka. Det resulterade i att dagen fick bestå av små korta lekpass under överinseende och avbrytande när T var mer intresserad av rumpan än leken. Dock så lekte de fortfarande så bra att jag inte hade hjärta att låta de sitta i varsitt rum.
Rambo gick mellan och turades om att vara sällskap när de var åtskilda precis som jag som delade min tid mellan kök och vardagsrum. Gårdagen gick i godistillverkningens tecken och det blev knäck och wienernougat.

Ibland önskar jag att man hade inbyggd kamera i sig själv. Så att man kunde dokumentera allt roligt som händer. Som den lilla Hetzer som inte bara är intresserad utav inredning, hon vill även hjälpa till med städningen. Glatt svansade kommer hon och har munnen full med trasa som jag använt när jag gjorde rent fönstren. Hade hängt den på tork över ett av gallren och det var lagom Hetzer höjd. Söt och väluppfostrad som hon är kom hon glatt och lämnade sitt fynd.
Senare kommer hon bärande på min ena fårskinnstoffel. *suck* Jag som precis fått Tera att förstå att man inte får bita, skaka, bära eller änns slicka på tofflorna. Bara att gömma dem högt medan donnan är här.  

Sitter här på förmiddagen i godan ro och skriver lite vid datorn. Hetzer ligger vid mina fötter och gnager hudben. Resultatet syns nedan. De var rena för inte allt för länge sedan.



Tror att höglöpet är på gång nu så det har inte varit så mycket kontakt mellan kusinerna det går dock bra. Tera har dock varit väldigt pipig. Något som försvann bara han fick vara med mig. Mattegris! Eller så är han helt slut och somnade av ren utmattning. Måste vara mycket jobbigt att vara i köket alldeles ensam med Rambo helt isolerad av ett kompostgaller. Speciellt när matte får leka och gosa med hans tjej som luktar så gott.

Tack och hej, leverpastej! Nu är det dags att förbereda lite till maten. Idag bjuder jag på husets tacopaj.

1 kommentar: