torsdag 13 december 2012

Livet går sin gilla gång...

... eller ska man säga löpet. :-)

Gårdagens matlagning såg ut så här. Snacka om att damen vill vara i centrum.



Dagen har varit ganska lugn även om det gnisslas lite. Är nog lite oroligt i kroppen på båda de små. Inte lätt med hoppande tonårs hormoner. Tera verkar dock inte riktigt vara med på noterna vilket är skönt. Dock är han lite allmänt vimsig och har lite knäck i lurarna när vi är ute. Inne lyssnar han dock ganska bra vilket är skönt. Då behöver jag inte få för mig att han glömt allt... han bara skiter i att lyssna på mig ute. ;-)

Hetzer har upprepade gånger börjat uppvakta Rambo. Så idag har hon fått vara utan hundsällskap. Den lilla donnan har tudelade känslor när det gäller den store mannen så när han vänder sig mot henne för att visa lekinvit tillbaka piper hon iväg med ett gällt skrik. Rambo ser mycket undrande ut. "Jag han ju inte änns börjat". (han gillar att tacklas vilket brukar leda till att Tera protesterar med ett pip)

När jag låg i badet, som för övrigt Hetzer tror är en stor vattenskål, kom jag på att lilla damen snart ska åka hem. Fort tiden gått. Fast "Husse" och Rambo längtar nog. De är lite trötta på kompostgaller. Tera däremot finner sig ganska bra bakom galler... fast helst vill han vara på mattes sida. Min lilla gullegris.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar