torsdag 23 augusti 2012

Plockepinn

Har börjat jobba vilket lett til mindre data tid, vilket lett till usel skött blogg. Sen att unge herrn driver mig till vansinne och orsakar en massa extra jobb är också en bidragande orsak.

Jag sitter här mitt i ett plockepinn. Förtidigt väckt av min marodör. Ska bara få i mig mitt kaffe, sen blir det operation städning. Ser med längtan tillbaks efter krukbärande och jord på mattan.

Efter att liten marodör kom på den briljanta idén om att kablar till internet är bra att bita av så har vi kabelsäkrat vårt hem. Har varken p.g.a. barn eller hundar behövt gömma kablar förut. Framför allt hundarna har varit totalt ointresserade, men inte Tera. Så när jag gick och lade mig efter att ha jobbat natt kände jag mig trygg i min förvisning att det inte fanns något förstöra. Skrivbordsstolarna inskjutna. Annars hoppar han upp och har ner papper (eller tuggar sönder försvarets hudsalva, hände igår). Skorna i hallen har han aldrig brytt sig om mer än någon enstaka gång som han har burit runt på en. När jag somnade ansåg jag mitt hem vara Tera säkert.

BRAK! Ungefär en timme innan jag brukar vakna.

 Det här möter mig.


Han har fått tag på en pinne som jag använt till blomstöd. För tillfället stod den nertryckt i en trave plastbackar. Hur han fick upp den utan att välta allt vet jag inte. För braket var backarna som for i golvet, troligen när han var på väg och leta efter en till pinne när den första var slut.
På bilden syns även 2 tuggben, 4 benknotor och 5 "knutar" (tuggrep). Så brist på saker att gnaga på är det inte. Dessutom är ett tuggben borta, troligen har Tera ätit upp det eftersom Rambo inte äter när han inte har sällskap.

Tera i röran, lite dämpad eftersom matte inte var sprudlande glad.
Så ett tuggben, en flisad pinne, några välta plastbackar och en för tidigt väckt (och inte särskilt glad) matte senare så blir resultatet det här:



Terra Berra Bus den förste går och sover. Ibland... bara ibland har jag lust att strypa det lilla monstret.

2 kommentarer:

  1. Hetzer har varit en kabelgnagare av världsklass! Hon är fortfarande inte helt pålitlig, men nu har hon inte rört kablarna på säkert en månad! Dock är hon som galen i att sno och tugga på soffkuddar..... :-( Givetvis har hon så mycket leksaker att hon kan drunkna i dem, men det hjälper inte.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Kanske läge att börja tillverka tandpetare...XD

    SvaraRadera