lördag 4 augusti 2012

Nya kontakter knyts

I förrgår beklagade jag mig över att jag inte träffade på de andra hundarna som bor här omkring. Vill gärna att Tera får bekanta sig med både stora och små för att underlätta för framtiden för att minska risken för gruff senare i livet. (det här skrevs igår, blev störd mitt i mitt viktiga dokumentrings arbete :-) )
I vilket fall så dagen efter så fick vi vad vi tålde. 5 hundar i olika storlekar, färg och form. Tera var väldigt tillbakadragen och tycker det är lite läskigt. Absolut läskigast är samojederna som bor här på samma gård. Två stora, vita, håriga monster. Men vi satt på gräsmattan och pratade en bra stund och Tera lade sig ner och vilade till slut.

Jag brukade alltid säga  att vår förra kelpie hade känguru i sig eftersom han hoppade högt även från stilla stående. Tera däremot har gummiboll, bergsget, gasell och en gnutta labbe i sig.

Gummiboll = när han blir glad så studsar han upp och ner

Bergsget = har aldrig sett en hund som klättrar på nästan lodräta klippblock och är så säker på foten när han hoppar mellan stenarna som Tera är

Gasell = som en liten gasell svävar han i eleganta språng över vattenpölar (han vet inte att kelpie betyder vatten ande, han avskyr att bli blöt om tassarna, brukar inte vilja gå ut på gräset när det är morgondagg änns, tacka vet jag asfalt säger Terra Berra :-)

Labbe = ja vad ska jag säga... inte är de öronen rastypiska för en kelpie

Tera - alltid högst upp på högsta stenen för att spana på farbror Rambo


Sen lite filmsnuttar på den sötaste Tera och några på farbror Rambo.

Tera och den levande krisknorren


Städar efter att ha ätit en rulle grishud (den luktade vidrigt så mitt tips är köp inte grisskinn!!!)


Musch är gott och här äts det i en benknota för första gången. MUMS! Dessutom är det bra sysselsättning för hundar är äta middagen på det här sättet.


Sen lite Rambo sök i skogen med Tera som åskådare. 


Man blir så här trött av skogsarbete.


Så mina vänner. Slut för den här gången. Och ni var inte så blyga kommentera gärna!!! :-)

2 kommentarer:

  1. Man kan ju undra om den där grisen var riktigt död så som den hoppar runt :D

    SvaraRadera
  2. Troligen inte... jag tyckte den grymtade när jag tog den ur påsen.

    SvaraRadera