onsdag 17 oktober 2012

Förra veckan...

Jag skyller min dåliga uppdatering på att jag är dödligt trött. Sover minst 10 timmar/dygn, men skulle lugnt kunna sova mer. Är nog i grund och botten en björn som behöver gå i ide.

Den vakna tiden läggs till stor del på hundarna. I tisdags var vi på klubben och Tera fick mest träna på att sitta och titta på när andra tränade. Sååååå spännande och när matten närmast slängde iväg en apport så skulle Tera flyga efter och hämta "pinnen". Tur jag höll honom i kort koppel. :-) Kunde lätt ha blivit lite kaos om en Tera kanonkula hade nästlat sig in bland benen på en rottis.
Körde även några agility hinder med både Tera och Rambo. Kul tycker båda!

Vi tillbringar en hel del tid i skogen. Gäller att njuta innan snön kommer. Kör en del uppletande utav div. saker. Något Rambo älskar. Tera börjar få kläm på det och vi ökar svårigheten efter hand. Tyvärr har vi försnillat bästa bollen. Fattar inte hur vi kan tappa bort en knallröd boll med tillhörande knallrött snöre i en grön skog. Borde både synas och lukta.

Övrigt på träningsfronten repeterar vi mest. Men jag blev mäkta stolt när jag provade kommandot stanna när Tera kom springande i full racerfart. Min lilla älsklig slängde sig ner på en gång. Älskar snabbtänkta vallhundar.

I går kväll kom kusin Hetzer hit igen. Lite hastigt och knapp planerat och helt plötsligt har man 2 yrväder hemma igen. Trött som få är jag, blir ganska nöjd med att sitta på en stol och kolla på när de ligger och munhuggs,  brottas och springer runt så mattorna flyger. För att i nästa sekund ramla ihop i en hög, gnaga lite ben och somna. I går kväll när hon kom så lekte de i närmare 1 timme innan orken började avta. Idag är de dock lite lugnare.

Rambo tar det hela med ro bara de inte är för vilda. Han vill ju ha lugnt och ballanserat inne. Dock gick han och muttrade i morse när de drog igång och lekte kl 6. Han är då rakt inte morgon pigg. Drog fram extra kompostgaller så att han kan få en lugn vrå om han så önskar.

Nu kom dottern hem och alla hundarna vaknar. Dags att gå till skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar