måndag 28 januari 2013

Uttråkad kelpie hittar på eget jobb!

I morse lät jag helt galen kelpie skutta runt lite i flexikoppel. Det är sex dagar sedan operationen. Liten hund som inte brukar bry sig så mycket om rådjuren funderade ett tag om han inte skulle springa och leka med dem. Snacka om överskottsenergi.

Senare sitter jag i godan ro och dricker mitt förmiddagskaffe. Ryggen är vänd mot Tera. Hör att han tassar runt, men bryr mig inte så mycket. Han brukar inte hitta på några större bus längre. När jag väl vänder mig om har han lagt en liten fin hög med ren tvätt bakom mig som han duktigt hämtat från torkställningen. Medan jag plockar upp det springer han glatt och hämtar mer. Liten kelpie hjälper till med hushållssysslorna!

2 kommentarer:

  1. Tvättbjörn har jag hört talas om....men tvätthund :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny djurras som hittats i Skultuna. Lovar... helt säkert!

      Radera