fredag 23 november 2012

November vädret är grått och blött

Gårdagen var otroligt grå och regnet hängde i luften. Eftersom det var några dagar sedan uppdatering här så tänkte jag ta med kameran ut även om vädret inte var det roligaste att fota i för att få några bilder till bloggen. Kläder på för att stå emot blöta, kamera i fickan, koppla hundarna och släng selen över axeln. Tänkte testa lite spår med lilleman.

Ut i skogen vi gå och när jag kommer fram till spåret tänker jag ta en bild. Ops! Inget minneskort i kameran. Attans! Inte mycket att göra. Tera klarade knappt spåren. Han var mer intresserad av varför Rambo satt och "grät". Så nästa gång får jag lämna storlunsen hemma.
Rambo däremot visade sig vara en stjärna. 8 år och går sitt andra spår. Provade för många år sedan, men spårning var inget vi fastnade för. Han verkade inte tycka det var kul och jag tyckte att vi lika gärna kunde syssla med annat. Men motivation var lösningen. Han blev eld och lågor när jag band Tera och tog med honom i stället. Nosen klistrad vid marken hela det något korta spåret. Spårade så bra att han gick förbi leksaken (en favorit) som jag lagt i slutet av spåret.

Efter spårning blev det lös lek i skogen. Tera är otroligt snabb över stock, sten och rishögar medan Rambo hinner ifatt om det är slät mark. Självklart blev det en ny grop i skogen eftersom det var ju ett tag sedan jordfräsen arbetade. Tera har verkligen kul när han gräver. Kanske han ska göra sig ett eget gryt.


Men en liten innefilm kan vi alltid bjuda på. Tera äter en del av frukosten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar